Dag 16 : Vamos a la playa - Reisverslag uit Kovalam, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu Dag 16 : Vamos a la playa - Reisverslag uit Kovalam, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu

Dag 16 : Vamos a la playa

Door: Nadi & Toon

Blijf op de hoogte en volg Nadi & Toon

20 April 2009 | India, Kovalam

Die morgen was het tijd om afscheid te nemen van ons hotel in Kochi. We konden ons ontbijt op het terras nuttigen met zicht op de activiteiten in de haven. Hoewel het een licht bewolkte morgen was, waren de temperaturen al vrij hoog wat een zwoele atmosfeer gaf. Na het lekkere ontbijt besloten we om nog even een wandeling te maken rond het hotel omdat we daar door onze drukke bezigheden nog geen tijd voor hadden gevonden. Toen we uitgecheckt hadden, was het tijd om onze rit naar Kovalam te beginnen. Kovalam ligt dicht bij Trivandrum en is bekend voor haar stranden. Ideaal voor twee ontdekkingsreizigers om te bekomen van alle doorstane emoties en ongemakken. Onze tocht er naar toe zou een dikke vijf uur duren.
Onderweg zag het weer er niet echt rooskleurig uit, geregeld kwam de zon piepen maar overwegend heerste er een lichte bewolking die het zomerse gevoel wat wegnam. Maar optimisten als we zijn rekenden we erop dat de zon ons niet in de steek zou laten (we hadden nog een paar miljoen goden tot wie we onze smeekbeden konden richten).
Dat de indiërs enorm commercieel ingesteld zijn hadden we al gemerkt aan de vele winkeltjes, kraampjes en gigantische reclameborden maar dat de overheid hier ongegeneerd aan meedoet was toch een verrassing. Geregeld zagen we verkeersborden en plaatsnamen waaronder op hetzelfde bord reclame werd gemaakt voor een product of een bedrijf.
Het voorbij glijdende landschap was ongeveer hetzelfde als Kochi en typerend voor Kerala met de vele palmbomen, riviertjes en backwaters en gedurende bijna het gehele traject konden we de contouren van de Arabische zee ontwaren.
Na een vijftal uur doorgebracht te hebben in de auto bereikten we Kovalam. Even was er een lichte paniek omdat de voucher vermeldde dat we de 21ste april uit het hotel zouden vertrekken maar onze vlucht was pas gepland de 22ste. De temperaturen lieten het wel toe om een nachtje op het strand door te brengen maar we zagen toch liever een iets comfortabelere oplossing. Na enkele telefoontjes naar het agentschap en duizend verontschuldigingen later bleek dat er een typfout stond op de voucher en we ons geen zorgen moesten maken. Het enigste wat we nog moesten doen was genieten. Dus bereikten we zonder zorgen ons hotel ‘The Leela’ en was het tijd om afscheid te nemen van onze chauffeur Eldjos die zo hulpvaardig en gedienstig was. We konden hem alles vragen.
We kwamen de gigantische lobby binnen van het hotel en werden onthaald met bindi, een rode stip die op je voorhoofd wordt gemaakt, een ketting van aaneengeregen schelpen, een verfrissend doekje en een kokosnoot met een rietje. Na de formaliteiten werden we naar onze kamer geleid op verdieping –3 (we dachten dat ze ons in de kelder gingen steken). Onze prachtige kamer had uitzicht op palmbomen, stranden en de branding.
We wilden nog even genieten van onze namiddag en besloten om het zwembad op te zoeken. Door een optische illusie leek het zwembad over te gaan in de zee. Daar brachten we nog een dik uurtje door tot de zon er de brui aan gaf. Toen zijn we maar terug gegaan naar onze kamer om ons te verfrissen en ons op te maken voor het diner dat we genoten hebben in de Sky bar met uitzicht op de zee en de ondergaande zon.

Van jullie zonnekloppers !

• 19 April 2009 - 19:27

Laurette:

Hey Nadia en Toon,

Heb Lisa net veilig en wel naar Laura gebracht.Alles is perfect verlopen deze week en ik heb uitgevoerd wat we hadden afgesproken.Gisteren ben ik met hun 2 naar de stad geweest en Lisa had mijn haar weer fijn gefohnt.Bij deze nog vele groeten van ons en voor je het weet zijn jullie weer thuis bij de kinderen.
    Nog een fijne terugreis.
    Doei!

• 19 April 2009 - 20:31

Nicole:

Ik hoop dat het zonnetje de hele dag schijnt op jullie laatse dagen ,en nu maar relaxen!!!!!!!Hasta pronto !

• 19 April 2009 - 21:35

Nicole En Eric:

dag zonnekloppertjes,
    we wensen jullie de laatste dagen:zon,rust en veel liefde toe.
    no stress!!!!

• 20 April 2009 - 07:20

Gerda:

"Mijn dochters" zijn deze morgen vlot opgestaan. Soms is het gemakkelijker 2 dan 1 te hebben. Ze waren blijkbaar heel moe gisterenavond. Hoop dat de dag vandaag wat meevalt. Voor jullie, nog fijne ontspannende dagen.

• 20 April 2009 - 08:15

Vin, Will En Sammeke:

dan hebben jullie er een romantische dag van kunnen maken, dat mag ook wel aangezien jullie op huwelijksreis zijn hé. Geniet er nog van en tot gauw

VWS

• 20 April 2009 - 15:39

Nadine + Benny:

Hallo zonnekloppertjes!

Wat een mooi hotel! Prachtig zwembad en de kamer mag er ook wel zijn. En voor dat strand valt me maar 1 woord tebinnen : WAAAUWWW!! Dat is echt zo'n tropisch strand met palmbomen zoals je in brochures over verre reizen en paradijselijke stranden ziet! Geniet er maar van met volle teugen (maar dat zal wel lukken :) Te zien aan de zonsondergang zal de zon morgen wel weer van de partij zijn. Dat is echt de ideale plaats om bij te komen van jullie prachtige maar drukke reis :)
    PS: Wie is dat fotomodel bij zonsondergang? ;)

Nog vele kussen en knuffels xxx

• 20 April 2009 - 17:59

Mientje:

de honeymoon loopt stilaan op z'n einde, reden te meer om op en top te genieten van alhet mooie en Nadi laat die rode stip maar op je voorhoofdje staan, we zijn nu toch multicultureel in de keuken :):):)