Dag 1 : Everything is possible... - Reisverslag uit Delhi, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu Dag 1 : Everything is possible... - Reisverslag uit Delhi, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu

Dag 1 : Everything is possible...

Door: Nadi & Toon

Blijf op de hoogte en volg Nadi & Toon

03 April 2009 | India, Delhi

...dit is de uitspraak die in India het meest wordt gebruikt. Na ons eerste dagje in dit land merken we dat dit niet gelogen is. Het is het land van de dromen en ook het land van de tegenstellingen : rijk en arm, rust en chaos, spiritualisme en materialisme, enz...
Na een te korte nacht (5 uurtjes slaap) wachtte de gids, Rishi, ons al op om Delhi te bezichtigen. Een vrolijke, pientere kerel die goed op de hoogte was van politiek tot literatuur. Hij zou ons samen met onze chauffeur, Diva, doorheen de stad gidsen.
Allereerst bezochten we New Delhi, de indiase hoofdstad die gebouwd is door de Britten. Daar toonde ons de gids eerst de Qutab Minar, een minaret gebouwd door de mogolkeizer. Daarna de Gate, het herdenkingsmonument voor de gesneuvelde indiase soldaten. Tenslotte, het presidentiele paleis en de bijbehorende ministeries.
Omdat het een feestdag was, namelijk de geboortedag van Rama, viel de verkeersdrukte heel goed mee. Door de vele religies en de bijbehorende feestdagen, is dit niet uitzonderlijk.
Na het lekkere middagmaal in een klein restaurantje in een afgelegen wijk te hebben genuttigd was het tijd om naar Old Delhi te trekken.
Daar bezochten we eerst de Moskee, een puik stukje van sobere moslimarchitectuur. Alvorens we echter werden toegelaten moesten we ons draperen in zeer kleurrijke indische doeken die niet zouden misstaan als tafellaken of gordijn. Met een klein beetje argwaan lieten we ons schoeisel achter en begaven ons blootvoets op de hete tegels tussen de duiven en de biddende bezoekers.
Daarna stond het Red Fort op het programma. De wandeling van de moskee naar het fort door de achtersteegjes van de oude buurt was een hele belevenis. Het is moeilijk te beschrijven maar de geuren, kleuren en vooral chaos waren alom aanwezig. Het fort werd zeer streng beveiligd omdat de wapperende vlag het symbool is van de indische onafhankelijkheid. Na een degelijke fouillering (Nadi vermoedt dat de vrouw die haar fouilleerde, lesbisch is) wandelden we door de prachtige paleizen van de mogolkeizers. De terugweg werd ons echter belemmerd door een soort carnavalstoet ter ere van Rama.
Als laatste bezochten we de crematieplaats van Mahatma Gandhi. Een sobere, serene plaats, typerend voor de persoon.
In het hotel genoten we nog van een lekker avondmaal : het indisch eten is echt een aanrader !
Morgenvroeg vliegen we naar Varanasi waar (naar het schijnt) ons schokkende taferelen staan te wachten...maar dat zal voor de volgende berichtgeving zijn.
Groetjes, Nadi & Toon voor 'Het belang van India' ;-)

• 03 April 2009 - 18:36

Jules:

Ciao vrienden, ik ben blij dat jullie veilig en wel in India zijn en dan de eerste impressies .... waaw ... ik ben nog nooit in India geweest, maar ik begin nu al zin te krijgen.
    Tot binnenkort!

Jules

• 03 April 2009 - 20:17

Katrien-Erik-Jonas:

Met veel plezier volgen we jullie tocht. Zo te zien lijkt het nu nog niet op een zalig niets doen maar lijkt het wel vermoeiend maar zeer interessant. Geniet er van.

gr

• 04 April 2009 - 07:04

Vimala:

Dag Toon en Nadi,

ik ben blij dat de reis zo fijn is en dat jullie een hele goede gids hebben want dat is toch een must bij zo een ondernemende reis. Moest dit niet zo zijn zou er veel te veel aan jullie voorbij gaan. ik heb al indisch gegeten maar ik had het specialer verwacht maar ik wil het nog wel eens opnieuw proberen. Taste of india here I come :0)

• 04 April 2009 - 07:37

Will,Vin En Sammeke:

hoi tortelduifjes,

wij hebben een hele week zonder internet gezeten, vandaar nu een respons.

zo te horen is het een spannende en ontdekkende (niet op elkaar) reis ! Veel gezien en veel om te verwerken neem ik aan.

Maar het is fijn om te weten dat het jullie goed gaat en dat jullie genieten van de reis!

grtjes

VWS

• 04 April 2009 - 13:47

Nadine + Benny:

Hoi Nadje en Toon

Eindelijk is het ons gelukt om op jullie reisdagboek te geraken :) Nu kunnen we elke dag alles volgen wat jullie daar uitspoken, en dat gaan we met heel veel belangstelling doen!!!
    Het lijkt ons zeer interessant daar in het verre India. Ook wel vermoeiend, maar dat het niet enkel een luilekker-reis zou worden wisten jullie wel op voorhand. We kijken al uit naar jullie verslag (en foto's) van Varanasi want zoals ik al zei heb ik daar een boek over gelezen en dat lijkt me echt een belevenis om de Ghats te zien en misschien een duikje te nemen in het heilige water van de Ganges (om jullie ondeugende zieltjes te laten reinigen! LOL)
    In gedachten reizen we met jullie mee en we wensen jullie hééééél veel fun!
    Lieve Kusjes,
    Nadine en Benny xxx

• 04 April 2009 - 16:12

Linda En Eddy:

hey Nadia en Toon,
    wij zijn nu in het eden hotel in Zutphen,de zon ontbrak vandaag.Bij jullie zal ze wel geweest zijn,toch een fijne dag geweest.We zullen u dag Varenasi straks ook wel kunnen lezen!XXX

• 05 April 2009 - 05:04

Mien:

Hoi

Wat tof om jullie zo te kunnen volgen. Enne ik heb al mogen genieten van het indisch eten en het viel heel goed mee. groetjes

• 05 April 2009 - 11:15

Ma En Pa:

Dag toon en Nadi,
    Ma had willen meegaaan, want bij u is het veel warmer hier heeft ze koud. Toon zorg goed voor ons Nadi dat ze gans teruggeraakt. Nog veel plezier daar in India!
    groetjes Ma en Pa Katrien, Kristof en milan

• 05 April 2009 - 19:32

Nicole:

Dag Nadi en Toon ,ik vind het geweldig dat wij jullie reis kunnen volgen het is of we er ook een beetje bij zijn !Geniet er maar met volle teugen van ,ik kijk al uit naar het volgende mailtje.