Dag 2 : In de Heilige Stad - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu Dag 2 : In de Heilige Stad - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu

Dag 2 : In de Heilige Stad

Door: Nadi & Toon

Blijf op de hoogte en volg Nadi & Toon

05 April 2009 | India, Vāranāsi

Na het vroege ontbijt stonden we klaar om te vertrekken naar de luchthaven van Delhi voor de vlucht naar Varanasi. Tot nu toe verliep alles vlekkeloos en stipt. Maar die morgen kwam er toch al een lichte paniek op toen onze chauffeur niet op het afgesproken uur verscheen, want het vliegtuig wacht niet. Juist toen de vriendelijke portier, in traditionele kledij, het reisbureau belde, arriveerde ons vervoer.
Na wederom een zeer grondige controle op de luchthaven en een enkel incident (Nadi staat nu gesignaleerd als potentiële terroriste :-)) zaten we te wachten tot we konden instappen. Helaas had juist ons vliegtuig vertraging maar uiteindelijk konden we na een half uur toch aan boord gaan.
In tegenstelling tot hun zwitserse collega’s, moeten de indiase piloten nog veel les volgen. Nadi was zeer ongerust wat nefaste gevolgen had voor mijn hand. Achteraf gebleken was dit heel normaal stuurgedrag voor India.
Bij aankomst in Varanasi stond er al een begrafenisstoet klaar, een soldaat die net overgevlogen was uit Kashmir vernamen we van onze contactpersoon. De rit naar ons hotel was wederom onbeschrijflijk (mijn hand is niet meer bruikbaar). Iedereen, voetgangers, fietsers, riksja’s, moto’s, auto’s, bussen, trucks, koeien, geiten, enz.. mogen de weg gebruiken. Er is geen opdeling van de weg en je kan en mag overal inhalen. Dus geregeld zie je een tegenligger recht op je afkomen en op het laatste moment ontwijken. Dan zijn er nog zijwegen waar men gewoon uitkomt en invoegt. Toch gebeuren er onbegrijpelijk weinig ongevallen maar wij hadden toch wel prijs. Een moto reed achter op ons in maar iedereen vervolgde zijn weg alsof er niets gebeurd was. Leve de 1 miljoen indische goden !
Na het inchecken in ons hotel, Palace on the Ganges, dat verbazingwekkend langs de ganges lag, werden we opgehaald om naar Sarnath te gaan.
Sarnath is de geboorteplaats van het boeddhisme. We bezochten er een stupa, een boeddhistische tempel, en een museum.
Van het rustige boeddhistische oord doken we weer het chaotische Varanasi in om naar de avondceremonie aan de Ganges te gaan kijken. Dit evenement, dat elke avond wordt herhaald, bekeken we vanuit een gammel bootje op de Ganges. Omsingeld door muggen en andere toeristen konden we enkele fotogenieke plaatjes schieten. De trappen waren gevuld met duizenden gelovigen uit het hele land.
Daarna maakten we nog een romantisch tochtje door de drukke straatjes met een riksja. Voor 25 Rs (minder dan een halve euro) zwoegen en zweten deze arme fietsers om de ‘rijke’ toeristen en indiërs naar hun bestemming te brengen.
In het hotel genoten we van een eenvoudige vegetarische indische maaltijd die heerlijk smaakte. De kostprijs was een schijntje. India moet je geproefd hebben !
Dan gaan we nu afsluiten want morgen worden we om 5.30u verwacht voor een boottocht bij zonsopgang op de Ganges.
Groetjes van jullie reporters ter plaatse.

• 05 April 2009 - 16:51

Nadine + Benny:

Hallo Duifjes!
    Wat een relaas : eerst wordt Nadi gefouilleerd door een lesbische vrouw en nu staat ze ook al geregistreerd als terroriste! En jou arme hand heeft ook al heel wat moeten doorstaan zo te horen (gelukkig heb je die nu niet meer zo nodig nu je Nadje hebt ;)
    Maar de avondceremonie op de Ghats lijkt ons zeker de moeite om eens bijgewoond te hebben!
    En morgen een boottocht bij zonsopgang op de Ganges: dat gaat zeker de moeite worden! Hopelijk wordt het niet een te korte nacht en kunnen jullie wat bekomen van de hectische dag. Wij wensen jullie zoete dromen en geniet morgen van de boottocht en van de rest wat de nieuwe dag gaat brengen.

Lieve kussen x x x

• 05 April 2009 - 17:11

Dochtertje:

hey mams en toon

mn pc bij papa doet brak dus valt vaak uit enzo.
    kben trug vn bij kevin di is nu naar een verjaardagsfeestje vn een vriend.kwou niet mee omda da daar jongensgedoe is dn ga kme daar tochmaar vervelen denk ik
    kmis jullie wel en ask lees is het dat land wel even actief als ik :D !
    khoopdat julie jullie nog goed amuzeren in dat warme weer want hier koeld het goed af , soms eens wat zon maar tochniet al te veel. kwas met papa naar d dokter gegaan zodak kan bewijze dak ni meedoe aan di drugs enzo. en toen zei di dokter wanneer ben jet laatste weg geweest kzei vrijdag di zei da is al te lang gelede voor te late teste , dusja ik heb nix bewijs maarja.. kga jullie numaar laten. slaapzacht en ik hou vn jullie (l) knufss .ktel af voor trugkomst(l)

• 05 April 2009 - 17:14

Mats En Beccie:

hey!!

We hopen dat jullie nog leven na dat tochtje in dat gammele bootje ;)
    Hier is alles goed en wel, het gewoonlijke... Mats voelt zich al wat beter, komt waarschijnlijk door de goede zorgen ;)
    Amuseer jullie nog!!
    heel veel groetjes en kusjes

• 05 April 2009 - 19:17

Ria:

Dag Toon en Nadi.
    Wat een verhaal nog een fijne reis.
    groetjes tante Ria

• 05 April 2009 - 19:46

Nicole :

Amaai jullie maken nogal wat mee!Spannend zeker als je midden in de chaos van dat verkeer zit,maar niet zo goed voor Toon zijn hand hè Nadi !!!!!

• 06 April 2009 - 07:38

Gerda:

Amai, als jullie dat maar allemaal gaan overleven!

• 06 April 2009 - 08:08

Vin,will En Sammeke:

hoi toeristjes, (eentje zonder hand?)

fijn om te horen dat het zo een spannende en prachtige reis is. Veel meegemaakt en veel gedaan. Nogmaals bedankt voor het telefoontje en het mooie postogram dat we vandaag hebben ontvangen. Hopelijk is de boottocht goed meegevallen ?

VWS

• 06 April 2009 - 19:18

Mieke:

Blijkbaar hebben jullie een spannende maar toch leuke reis. Geniet er 200% van. Tot binnenkort.

Groetjes