Dag 3 : Kamasutra voor beginners - Reisverslag uit Khajuraho, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu Dag 3 : Kamasutra voor beginners - Reisverslag uit Khajuraho, India van Nadi & Toon Ernes - Gerards - WaarBenJij.nu

Dag 3 : Kamasutra voor beginners

Door: Nadi & Toon

Blijf op de hoogte en volg Nadi & Toon

06 April 2009 | India, Khajuraho

Na een heel korte nacht stond de gids ons al op te wachten om half zes ’s morgens. Ondanks dit vroege uur, waren er al veel mensen op straat. Het leven in India speelt zich buitenshuis af. In Varanasi gaan de mensen alvorens ze hun dagtaak aanvangen, zich baden in de heilige Ganges. We werden door de stad gereden en daalden daarna de ghat af naar ons vlot met dezelfde kapitein als bij de avondceremonie. Ghats zijn stenen trappen op de oever van de rivier waar de hindoes hun gebeden opzeggen. Er heerste een sfeer van rust en sereniteit. Het geluid van het kabbelende water en de rijzende zon geven de ochtendrituelen een spiritueel karakter. We zagen mensen vroom bidden en halfnaakt baden. We zagen mensen de was doen en hun doden verbranden langs deze oevers. In tegenstelling tot wat verteld wordt, hebben we geen lijken of dode dieren zien drijven in de heilige rivier. Terwijl dit zich allemaal voordeed, klom de zon steeds hoger en begonnen de temperaturen weer op te lopen.
Na deze onbeschrijfelijke taferelen te hebben aanschouwd stonden nog enkele tempels op het programma. Daarvoor moesten we ons in de binnenstad van Varanasi begeven. De gids loodste ons vakkundig doorheen de nauwe steegjes, langs de vele kraampjes, de slenterende koeien en de talloze vuiligheden op de grond. Soms kan je beter een oogje (en neusgat) dichtknijpen maar dan zie je niet meer waar je stapt, wat gezien het afval en het drukke verkeer niet aan te raden is.
Beveiliging wordt heel serieus genomen in India. Toen we de Sjiva tempel wilden bezoeken waren er geen fototoestellen, gsm’s of zakken toegelaten (spijtig voor politici ...) en werden we nogmaals grondig gefouilleerd. Nadi twijfelt alweer aan de geaardheid van haar fouilleersters (ik zou het ook wel weten als ik haar mocht fouilleren). Natuurlijk moesten we na ons bezoek nog eens vlug een kijkje nemen in de winkel waar we onze spullen ter bewaring hadden gegeven. Het zijn geboren handelaars !
Ondertussen begon het een uur of acht te worden en begonnen we toch wel zin te krijgen in een ontbijt. De chauffeur bracht ons naar het hotel, waar mensen aan de rand van de straat een scheerbeurt kregen. We nuttigden ons ochtendmaal en om tien uur zouden we terug opgehaald worden voor onze vlucht naar Khajuraho. Dus hadden we nog een uurtje om onze koffers te pakken en op eigen houtje ons aan een wandeling te wagen langs de Ghanges. Daar zagen we mensen de was doen, hun ‘behoeften’ doen, koeienvlaaien drogen, kinderen cricket spelen enz. Op een gegeven moment beseften we dat onze GPS het had laten afweten en we een heel eind te ver waren gelopen. Avontuurlijk als we zijn besloten we de oevers te verlaten en ons door de binnenstad te wagen. Wederom werden we geconfronteerd met de verkeersdrukte, de vele handelaars, kraampjes, loslopende koeien, geiten, honden en urinerende Indiërs. Wat ons opviel was dat kinderen van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat deel uitmaken van dit stadsleven. Net op tijd kwamen we terug aan ons hotel want de chauffeur stond al klaar om ons naar de luchthaven te brengen.
Weer had ons vliegtuig vertraging. Achteraf bleek dat Sonia Gandhi, de mogelijke toekomstige premier van India, zich aan boord bevond. Dit verklaarde ook de strenge veiligheidsmaatregelen.
Onze vlucht naar Khajuraho verliep turbulent. Helaas was mijn hand nog niet hersteld. Ook vermoed ik dat onze medepassagiers zich serieus vragen stelden bij Nadi haar kreungeluidjes. We zijn tenslotte van de grond gekomen en terug veilig geland.
Aan de luchthaven stond onze chauffeur ons als een trouw hondje al op te wachten om ons naar het volgende hotel te brengen. We spraken af om half vier de tempels in Khajuraho te bezoeken. Dus hadden we een uurtje tijd om ons op te frissen en een dipje in het zwembad te nemen. Daar het hoogseizoen voorbij is en de lage bezettingsgraad, hadden we een privézwembad. Na een verfrissende duik hebben we nog even van de zon genoten. Toen was het weer tijd om terug op pad te gaan.
Onze chauffeur en gids stonden ons weer stipt op te wachten waarna we ons naar de welbekende Kamasutra tempels begaven.
- Gelieve min 18 jarigen de volgende alinea niet te lezen –
Kamasutra betekent de techniek (sutra) van seks (kama). Seks is een belangrijk deel van het leven en het is onontbeerlijk voor de zelfrealisatie om deze techniek zo goed mogelijk te beheersen. De bedoeling van de sculpturen is dan ook om als handboek te dienen en als representatie van de levenswijze in die tijd. Opmerkelijke dingen die we gezien hebben zijn : de 84 standjes, waarvan nummer 69 de meest bekende is en dus blijkbaar niet uit Frankrijk komt, orgies waar 3 vrouwen bevredigd worden door één man, seks met dieren, enz... De gids raadde ons aan om op onze hotelkamer... eens een nachtje erover te slapen. Helaas moeten we voor alle nieuwsgierigen nog een heel verslag typen...
Het moet gezegd worden dat ondanks de reputatie, deze tempels tot de mooiste behoren die we tot nu toe zagen. De architectuur en het beeldhouwwerk is ongevenaard, zeker als je weet dat deze tempels rond 1000 voor Christus werden gebouwd.
Eenmaal terug in het hotel hebben we het avondmaal verorberd met zicht op de binnentuin en zwembad die verlicht waren met honderden lichtjes.
Wij wensen jullie een fijne nacht en wij gaan er een nachtje over slapen.

Heel erg bedankt voor de lieve en leuke berichtjes ! We kijken er ook steeds naar uit. Voor iedereen die graag wat foto’s wil zien, nog even geduld tot we een dagje ‘vrij’ hebben.

Groetjes van jullie reizende reporters

• 06 April 2009 - 19:40

Nicole En Eric:

voor ons is het ook een beetje vakantie dankzij jullie prettige berichten!!!

• 06 April 2009 - 20:26

Katrien En Kristof:

ja,ja een nachtje over slapen. daar zal niet veel van in huis komen na een bezoek aan de kamasutra tempel.als jullie al die 84 standjes moeten uitproberen!?
    veel plezier :)
    Fijn om jullie zo te kunnen volgen ik word er wel een beetje jaloers van.
    vele groetjes uit het verre Limburg

• 06 April 2009 - 23:50

Nadine + Benny:

Hallo Nadi en Toon!

Amai dat zal een heet nachtje worden! Of beter: geweest zijn want bij jullie zal het zonnetje al wel aan't opkomen zijn. We wachten vol ongeduld op de foto's van de 84 standjes die jullie uitgeprobeerd hebben (laat die met dieren maar achterwege!)
    En Nadi blijft maar last hebben van lesbische fouileersters en jij van je arme handje :) En Nadi, hou je toch maar in met je kreuntjes, anders komt er ook nog een proces wegens schending van de openbare zeden bovenop!
    Hier is het bedtijd, ik ga dromen van de Kamasutra-standjes (en er misschien enkele uitproberen met Benny ;)
    Wij wensen jullie een mooie en avontuurlijke nieuwe dag!

Kusjes en knufjes xxx

• 07 April 2009 - 07:30

Mien:

Hari

Wat fijn dat je ons zo goed gidst door India zo hebben we toch ook een beetje vakantie.thanks voor het mooie verslag.
    Nadi de kids zijn nu toch niet thuis dus ik dachr zo van de dag voor je thuiskomt zal ik me inzetten voor m'n allerliefste vriendin en van je huisje een paleisje maken.hihi
    Wil je dat ik vroeger ga insecteren zeg het me dan gerust.
    Liefs mien

• 07 April 2009 - 07:42

Mien:

Oeps mijn eerst foutje
    het was dus je huisje INSPECTEREN maar dat zul je wel begrepen hebben.
    Heb gisteren met tibeau communiefoto's gaan maken
    zijn we uiteindelijk terecht gekomen aan het kasteel van Gors op Leeuw.Ik heb daar aangebeld en gevraagd of ik foto's mocht maken en ja we mochten binnen!!!
    Had het nie gedacht.Vandaag opnieuw voor foto's dat ik er zeker genoeg heb.Het weer valt nog mee vandaag maar morgen?dus
    is het nu de moment.
    Geniet vooral en af en toe toch wat rust he of je kan bij je thuiskomst 1 weekje verlof aanvragen.

Salam

• 07 April 2009 - 08:26

Marleen:

Nu weten we waarom je voor India gekozen hebt als huwelijksreis!
    Nu ernstig,het lijkt me wel héél zwaar, hoop dat het niet te vermoeiend wordt, zorg ook goed voor jezelf.(Nu je toch in een spirituele omgeving zit)
    Groetjes.

• 07 April 2009 - 08:30

Liliane & Coi:

2° poging,, had gisteren bericht gestuurd maar is blijkbaar niet aangekomen.Je weet ik ben er geen held in,kan beter de kamasutra eens proberen(boekje hebben we al)genoeg gezeverd.jullie zien en beleven daar heel wat,we kijken uit naar je berichten.hier alles ok,het weer ook,maar vanaf vandaag voorspellen ze regen.zorg nog goed voor elkaar.xxx

• 07 April 2009 - 10:22

Ann En Renilde:

nogal de moeite. Er is toch veel te doen zo te zien. De 3 weken zullen te kort zijn. We zijn ook wel geïnteresseerd in die kamasutrastandjes. Zullen nog veel moeten babbelen. Hier alles goed, Edwin nog veel langsgeweest. En goed gedanst... Deze week rust want anders houden we dat niet vol.
    Hopen dat jullie nog een mooie vakantie hebben, geniet er maar van en kom veilig terug.Kusjes, Ann en Renilde

• 07 April 2009 - 11:50

Katrien, Erik En Jo :

Superleuk om jullie verslag elke dag te lezen. Ik moet ook zeggen dat het een vrij professioneel verslag is, zou zo in een reisgids kunnen gepubliceerd worden. Het lijkt ons een superboeiende reis. 'k Zou zeggen geniet er met volle teugen verder van.

gr
    Katrien

• 07 April 2009 - 13:52

Magda:

hoi Nadi en Toon; Leuk om dagelijks te kunnen lezen hoe goed jullie het daar maken. Pas wel op dat jullie niet oververmoeid terugkeren want de agenda is blijkbaar goed gevuld. grtjs magda

• 07 April 2009 - 16:35

Vin,Will En Sammeke:

het is al een heel avontuur geweest en de ene dag al chaotischer dan de andere. Hopelijk hebben jullie goed geslapen en alle 84 standjes kunnen uitproberen. hopelijk is er ook een goede kinesist ???
    Tot gauw, uitkijkend en nieuwsgierig naar het volgende verslag.
    VWS

• 07 April 2009 - 16:58

Vimala:

Dag Toon en Nadi, ik zou me idd ook vragen beginnen stellen als ze me zo zouden fouilleren, de kamasutra, ik krijg al pijn mijn spieren en gewrichten als ik er aan denk, ben blij dat de tempels heel mooi zijn en dat jullie veel van de cultuur kunnen opsnuiven ginder. Tot mails en nogmaals bedankt voor de hele mooie verjaardags- kaart dat deed heel veel plezier en de verjaardagscadeau voor sven.

• 07 April 2009 - 18:49

Nicole:

Hola Nadi en Toon
    Pienso que es un viaje inolvidable para vosotros!!!!! En nu terug in het nederlands,zeg jullie reisverslag leest als een boek echt heel goed gedaan .Probeer tussenin ook nog wat te rusten want het lijkt me toch een druk programma, voor de rest geniet maar voor 100% saludos y hasta la proxima